Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.
MARKETING
W TYM PUNKCIE USTALA SIĘ:
POLEGA NA GROMADZENIU INFORMACJI (DANYCH). ZBIÓR DANYCH UZSKANYCH NAZYWAMY MATERIAŁEM STATYSTYCZNYM
Ø KONTOROLA ZEBRANEGO MATERIAŁU - formalna (ilościowa) oraz merytoryczna (jakościowa)
Ø GRUPOWANIE (PORZĄDKOWANIE) UZYSKANYCH DANYCH - polega na wyodrębnieniu jednorodnych (ze względu na badane cechy) części zbiorowości.
Ø PREZENTACJA MATERIAŁU STATYSTYCZNEGO - szeregi czasowe - tablice statystyczne - wykresy
Ø OPIS STATYSTYCZNY Ø WNIOSKOWANIE STATYSTYCZNE (TYLKO W PRZYPADKU BADAŃ PRÓBKOWYCH) ANALIZA POZWALA NA WYCIĄGNIĘCIE KOŃCOWYCH WNIOSKÓW W KONTEKŚCIE ZAPLANOWANEGO CELU BADANIA.
Zadanie 1 Korzystając z Internetu wyznacz gęstość zaludnienia (liczba mieszkańców na 1 km2 ) państw sąsiadujących z Polską. Otrzymane współczynniki natężenia zilustruj na wykresie kołowym.
Dodatkowo proszę interpretować otrzymane wyniki (analiza).
KARTA PRACY
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/czas-terazniejszy-prasens/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/szyk-zdania-w-czasie-terazniejszym-prasens/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-regularnych/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-nieregularnych/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-zwrotnych/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/czasowniki-posilkowe-haben-i-sein-miec-i-byc/
Tu jest cała gramatyka – ćwiczenia https://niemiecki.ang.pl/cwiczenia (robicie i sprawdzacie)
Tu są regułki i wytłumaczenie gramatyki https://niemiecki.ang.pl/gramatyka
http://www.edulekcja.pl/club-der-klugen-eule-klub-madrej-sowki/
Deutschsprachige Länder (Kraje niemieckojęzyczne)
Guten Tag und Auf Wiedersehen! (Dzień dobry i do widzenia!)
Die Speisen und die Getränke (Potrawy i napoje)
Wo ist die Eule? (Gdzie jest sowa?)
Die Zahlen von 0 bis 12 (Liczebniki od 0 do 12)
Die Zahlen von 13 bis 19 (Liczebniki od 13 do 19)
Obst und Gemüse (Owoce i warzywa)
Die Schulsachen (Przybory szkolne)
Die Haustiere (Zwierzęta domowe)
Die Schulfächer (Przedmioty szkolne)
Die Eule im Restaurant (Sowa w restauracji)
http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-schulsachen-przybory-szkolne/
http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-schulfacher-przedmioty-szkolne/
http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/das-hobby-hobby/
http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-zahlen-von-0-bis-1-000-000-liczebniki-od-0-do-1-000-000/
http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-uhrzeit-czas-zegarowy/
KARTA PRACY
Ćwiczenia online- Słuchamy i czytamy zwroty i słówka; potem robimy ćwiczenia interaktywne (Interaktive Übungen / Aufgaben), które są pod spodem i sprawdzamy wiedzę
http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-schulsachen-przybory-szkolne/
http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-schulfacher-przedmioty-szkolne/
http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/das-hobby-hobby/
http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-zahlen-von-0-bis-1-000-000-liczebniki-od-0-do-1-000-000/
http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-uhrzeit-czas-zegarowy/
http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/mein-tag-moj-dzien/
http://www.edulekcja.pl/club-der-klugen-eule-klub-madrej-sowki/
Deutschsprachige Länder (Kraje niemieckojęzyczne)
Guten Tag und Auf Wiedersehen! (Dzień dobry i do widzenia!)
Die Speisen und die Getränke (Potrawy i napoje)
Wo ist die Eule? (Gdzie jest sowa?)
Die Zahlen von 0 bis 12 (Liczebniki od 0 do 12)
Die Zahlen von 13 bis 19 (Liczebniki od 13 do 19)
Obst und Gemüse (Owoce i warzywa)
Die Schulsachen (Przybory szkolne)
Die Haustiere (Zwierzęta domowe)
Die Schulfächer (Przedmioty szkolne)
Die Eule im Restaurant (Sowa w restauracji)
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/czas-terazniejszy-prasens/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/szyk-zdania-w-czasie-terazniejszym-prasens/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-regularnych/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-nieregularnych/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-zwrotnych/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/czasowniki-posilkowe-haben-i-sein-miec-i-byc/
KARTA PRACY
http://www.edulekcja.pl/die-worterjagd/die-teile-des-kopfes-czesci-glowy/
https://learningapps.org/1125578 ; https://learningapps.org/1124895
https://learningapps.org/1126916 ; https://learningapps.org/1129462
https://allgemeinbildung.ch/fach=deu/ErsterWortschatz_Menschen_01b.htm
Do pobrania:
Linki:
https://niemiecki.ang.pl/cwiczenia/548/tryb-rozkazujacy
https://niemiecki.ang.pl/cwiczenia/1514/tryb-rozkazujacy
https://niemiecki.ang.pl/cwiczenia/549/tryb-rozkazujacy
https://niemiecki.ang.pl/cwiczenia/1515/tryb-rozkazujacy
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/czas-terazniejszy-prasens/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/szyk-zdania-w-czasie-terazniejszym-prasens/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-regularnych/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-nieregularnych/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/instrukcja-obslugi-czasownikow-zwrotnych/
http://www.edulekcja.pl/grammatischer-notruf/czasowniki-posilkowe-haben-i-sein-miec-i-byc/
Czwartek 12.03.2020 razy 2 godziny
Temat : Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną powieść współczesna groteskowa.
Zagadnienia : 1. Biografia Doroty Masłowskiej str. 123 do zapisania do zeszytu
Zagadnienie 2 Geneza powieści st.124 w podręczniku
Zagadnienie 3 Interpretacja powieści. Ja postaram się wysłać na grupę i proszę zrobić notatkę .Zagadnienie 4. to polecenie 3 z podręcznika do wykonania samodzielnie i przesłania mi zdjęć w wiadomości prywatnej na FB
W domu
Polecenie 5. z podręcznika i przesłania zdjęć do oceny na FB, która wpiszę po powrocie do szkoły ( ja już sprawdziłam Wasze prace).
13.03.2020 Piątek 4 godziny
Temat : REPORTAŻ – PRZEKRACZANIE GRANIC GATUNKU RYSZARD KAPUŚCIŃSKI PODRÓŻE Z HERODOTEM
ZAGADNIENIA 1: BIOGRAFIA S.126 ;2. GENEZA REPORTAŻU PODRÓŻE Z HERODOTEM S. 128 ; 3. CECHY REPORTAŻU PODR. S. 177, INTERPRETACJA FRAGMENTU S. 126-128
Na 3 następnych lekcjach piątkowych powtórzenie dla maturzystów, arkusze maturalne CKE i materiały własne nauczyciela przesłane w postaci zdjęć na grupę klasową FB. Pozostała część uczniów obejrzała film w reż. Xawerego Żuławskiego Wojna polsko -ruska na
YOU TUBE do lekcji z tematu Wojna polko-ruska pod flagą biało-czerwoną.
16. 03. 2020
Moi drodzy uczniowie z racji, że na stronie epodreczniki.pl nie ma materiałów do lektury pt. Dżuma A. Camusa, którą przeczytaliście , będziemy starali się ja przeanalizować i zinterpretować wspólnymi siłami.
Tematy od 16.03.2020 do 20.03. 2020 będą następujące:
16.03.2020
16.03.2020- 18.03.2020 1-3Temat:, ,Dżuma" A. Camusa jako powieść parabola.
Zagadnienia 1. Biografia A. Camusa. W podręczniku nie ma. Każdy zrobi sam to zagadnienie. Krótki biogram. 2. Geneza miejsce i czas powstania. 3 Znaczenie tytułu. 4. Elementy świata przedstawionego: czas, miejsce akcji, bohaterowie. 5.Dżuma jako parabola.
Wysyłam załączniki na fb do wykonania samodzielnych notatek i pracy domowej.
19.03.2020-20.03.2020
4-5 TEMAT: PROBLEMATYKA EGZYSTENCJALNA W DŻUMIE A. CAMUSA.
1. Problematyka egzystencjalna w Dżumie.
2. Kształt artystyczny i kompozycja utworu.
3. Budowa utworu język , styl i środki artystyczne.
W domu
Charakterystyka wybranego bohatera, który zrobił na Tobie ogromne wrażenie.
Materiały do pracy na lekcjach do wykorzystania : Lektura , materiały poglądowe nauczyciela i uczniów xero wysłane w postaci zdjęcia na grupę FB
Lekcje będą z powieści DŻUMA A. CAMUSA do piątku 20.03.2020 do pierwszej lekcji, a 3 następne lekcje zrobimy powtórzenie materiału z epoki współczesność.
MAM NADZIEJĘ, ŻE CI UCZNIOWIE, KTÓRZY NIE KONTAKTOWALI SIĘ ZE MNĄ OD DNIA 12.03.2020 NA GRUPIE KLASY IV TECHNIKUM, PO ZAPOZNANIU SIĘ Z MATERIAŁAMI POGLĄDOWYMI ZAMIESZCZONYMI NA STRONIE SZKOŁY BĘDĄ MOGLI NADROBIĆ ZALEGŁOŚCI Z MATERIAŁEM.
WAŻNE : JEDNOCZEŚNIE PAMIĘTAJCIE O CODZIENNYM LOGOWANIU SIĘ NA NASZEJ GRUPIE, GDYŻ TYLKO TAK MOGĘ SPRAWDZIĆ WASZĄ OBECNOŚC W GODZINACH LEKCYJNYCH. NASZA SZKOŁA NIE POSIADA DZIENNIKA ELEKTRONICZNEGO I JAKOŚ INACZEJ MUSIMY SOBIE RADZIĆ.
POZDRAWIAM CAŁĄ KLASĘ IV TECHNIKUM I ŻYCZĘ ZDRÓWKA, ODPOWIEDZIALNOŚCI , ROZSĄDKU I ROZWAGI W TYM TRUDNYM DLA NAS CZASIE.
ŻYCZĘ OWOCNEJ PRACY : WYCHOWAWCZYNI JUSTYNA POPIOŁEK-CZARNOTA
24.03.2020-25.03.2020 Język Polski wtorek 8.45-9.35 i środa 8.45-9.35
Temat: Współczesność - teksty z epoki. Gabriel Garcia Márquez ,, Miłość w czasach zarazy".
Cel lekcji: Zapoznanie z różnymi tekstami współczesnej literatury
Zagadnienia:
1. Odczytać fragment powieści Gabriel Garcia Márqueza z podr. s.143-144
2. Zapoznać się z notką biograficzną pisarza pod. s. 143
3. Wyjaśnić pojęcie : konwencja
4. Po przeczytaniu fragmentu tekstu odpowiedz na polecenie 2 i 4 z podręcznika
* Dla chętnych zachęcam do obejrzenia filmu w reż. Mike Newell pt. Miłość w czasach zarazy z 2007 roku.
Język polski- semestr VI
mgr Justyna Popiołek-Czarnota
Tematy prac kontrolnych (dwa do wyboru). Prace powinny liczyć, co najmniej 250 słów lub 2 strony formatu A4
Rozważ problem i uzasadnij swoje stanowisko, odwołując się do podanego utworu i innych utworów literackich. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.
5. Co świadczy o tym, że świat opisany w wierszu Ocalony T. Różewicza ulega degradacji? Rozważ problem na podstawie interpretacji i analizy wiersza oraz odwołaj się do innych tekstów literackich. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.
6. Porównaj wiersze: Wybudowałem pomnik Horacego i Na odejście poety i pociągu osobowego T. Różewicza. Zbadaj, jak funkcjonuje w nich motyw poety i poezji. Dokonaj interpretacji i analizy porównawczej tych dwóch wierszy. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.
7. Jak czują się emigranci, którzy po wielu miesiącach lub latach słyszą ponownie swój język ojczysty? Czym jest dla nich w takiej sytuacji mowa znana z dzieciństwa? Rozważ ten problem odwołując się do wiersza Czesława Miłosza Moja wierna mowo innych tekstów kultury i własnych doświadczeń. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.
8. Porównaj powieść Wojna polsko-ruska... z jej adaptacją filmową dokonaną przez Xawerego Żuławskiego. Wskaż wątki i problemy poruszone w książce, które udało się przenieść na ekran, a także te pominięte przez reżysera bądź ukazane tylko powierzchownie. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.
9. Obraz rodziny w sztuce Sławomira Mrożka Tango - karykatura, realizm, groteska. Które z tych określeń najlepiej oddaje intencje autora? Rozważ problem na podstawie znajomości całego dramatu S. Mrożka. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.
10. ,,Nic w świecie nie jest warte, żeby człowiek odwrócił się od tego, co kocha'' Rozwiń tę myśl lub przeprowadź z nią polemikę na podstawie powieści Dżuma Alberta Camusa, innych tekstów literackich. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.
Do pobrania:
Język polski- semestr II
mgr Justyna Popiołek-Czarnota
Tematy prac kontrolnych (dwa do wyboru). Prace powinny liczyć, co najmniej 250 słów lub 2 strony formatu A4
z koncepcją zaprezentowaną w Sonecie IV Mikołaja Sępa Szarzyńskiego. Dokonaj interpretacji porównawczej podanych utworów. Twoja praca powinna liczyć 250 słów.
Rozważ problem odnosząc się do wybranych utworów lirycznych. Twoja praca powinna liczyć, co najmniej 250 słów.
Do pobrania:
Język polski klasa II Technikum
Materiały do samodzielnego opracowania od 16.03- 20.03.2020 r.
Lekcja 1 i 2 Temat: Romantyczny indywidualizm.
Lekcja 3 Temat : Czas „burzy i naporu w sztuce”.
Lekcja 4 i 5 Temat: „Faust” Johanna Wolfganga Goethego- filozoficzna opowieść o poszukiwaniu ideału.
Materiały dla uczniów.
1. https://epodreczniki.pl/a/szabla-odbierane-legiony-i-ksiestwo-warszawskie/DSXspNA5E
2. https://epodreczniki.pl/a/rzeczpospolita-wojuje/D10uujbva
Materiały dla uczniów
https://epodreczniki.pl/a/raj-dla-roznowiercow/DbeCkiix
Copyright © 2020 ZS Urzędów.
Wszelkie prawa zastrzeżone!
Odwiedziło nas łacznie (dziś) 160864 (18)
Currently are 19 guests and no members online