Uczniowie pierwszej klasy Technik Handlowiec realizują zajęcia w ramach prowadzonej w szkole innowacji pedagogicznej „Menadżer Biznesu”. Innowacja dotyczy edukacji ekonomicznej w zakresie przygotowania uczniów do aktywnego funkcjonowania w nowoczesnej gospodarce rynkowej, zgodnie ze standardami europejskimi i wymogami Krajowych Ram Kwalifikacji.
Podczas zajęć młodzież poznaje metody i techniki niezbędne w swobodnym budowaniu dobrych relacji z otoczeniem, ćwiczy sposoby autoprezentacji, zdobywa wiedzę z zakresu komunikacji interpersonalnej, co stanowi podbudowę do wykształcenia cech lidera.
W dalszej kolejności uczeń jest menadżerem przedsiębiorstwa handlowego, zarządza nim, rozwija i utrzymuje kontakty z instytucjami takimi jak: banki, urząd skarbowy, urząd pracy, giełdy towarowe, giełda papierów wartościowych, a także fundacje i przedsiębiorstwa działające w środowisku lokalnym i w regionie.
Ponadto uczniowie spotykają się z ludźmi sukcesu - biznesmenami ze środowiska lokalnego, uczestniczą w wycieczkach dydaktycznych, w spotkaniach, wykładach, w warsztatach - gdzie zdobywają nowe wiadomości i kształtują umiejętności niezbędne dla menadżera biznesu.
Celem ogólnym innowacji jest przygotowanie ucznia do roli menadżera biznesu, aktywnego i świadomego uczestniczenia w życiu gospodarczym kraju. Natomiast do celówszczegółowych możemy zaliczyć:
- przygotowanie młodzieży do pełnienia roli menadżera w biznesie;
- wykształcenie umiejętności podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów;
- poznanie metod zarządzania;
- nabycie umiejętności motywowania ludzi i komunikacji społecznej oraz innych elementów psychologii organizacji i zarządzania, których praktyczna znajomość wspomaga skuteczne kierowanie zespołami pracowniczymi;
- kształtowanie postaw przedsiębiorczych;
- zwiększenie motywacji ucznia do pogłębiania i poszerzania wiedzy ekonomiczno- finansowej, w celu zwiększenia jego konkurencyjności i mobilności w przyszłym życiu zawodowym;
- pobudzenie ucznia do działań przedsiębiorczych i innowacyjnych w środowisku lokalnym;