Czwartek 12.03.2020 razy 2 godziny
Temat : Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną powieść współczesna groteskowa.
Zagadnienia : 1. Biografia Doroty Masłowskiej str. 123 do zapisania do zeszytu
Zagadnienie 2 Geneza powieści st.124 w podręczniku
Zagadnienie 3 Interpretacja powieści. Ja postaram się wysłać na grupę i proszę zrobić notatkę .Zagadnienie 4. to polecenie 3 z podręcznika do wykonania samodzielnie i przesłania mi zdjęć w wiadomości prywatnej na FB
W domu
Polecenie 5. z podręcznika i przesłania zdjęć do oceny na FB, która wpiszę po powrocie do szkoły ( ja już sprawdziłam Wasze prace).
13.03.2020 Piątek 4 godziny
Temat : REPORTAŻ – PRZEKRACZANIE GRANIC GATUNKU RYSZARD KAPUŚCIŃSKI PODRÓŻE Z HERODOTEM
ZAGADNIENIA 1: BIOGRAFIA S.126 ;2. GENEZA REPORTAŻU PODRÓŻE Z HERODOTEM S. 128 ; 3. CECHY REPORTAŻU PODR. S. 177, INTERPRETACJA FRAGMENTU S. 126-128
Na 3 następnych lekcjach piątkowych powtórzenie dla maturzystów, arkusze maturalne CKE i materiały własne nauczyciela przesłane w postaci zdjęć na grupę klasową FB. Pozostała część uczniów obejrzała film w reż. Xawerego Żuławskiego Wojna polsko -ruska na
YOU TUBE do lekcji z tematu Wojna polko-ruska pod flagą biało-czerwoną.
16. 03. 2020
Moi drodzy uczniowie z racji, że na stronie epodreczniki.pl nie ma materiałów do lektury pt. Dżuma A. Camusa, którą przeczytaliście , będziemy starali się ja przeanalizować i zinterpretować wspólnymi siłami.
Tematy od 16.03.2020 do 20.03. 2020 będą następujące:
16.03.2020
16.03.2020- 18.03.2020 1-3Temat:, ,Dżuma" A. Camusa jako powieść parabola.
Zagadnienia 1. Biografia A. Camusa. W podręczniku nie ma. Każdy zrobi sam to zagadnienie. Krótki biogram. 2. Geneza miejsce i czas powstania. 3 Znaczenie tytułu. 4. Elementy świata przedstawionego: czas, miejsce akcji, bohaterowie. 5.Dżuma jako parabola.
Wysyłam załączniki na fb do wykonania samodzielnych notatek i pracy domowej.
19.03.2020-20.03.2020
4-5 TEMAT: PROBLEMATYKA EGZYSTENCJALNA W DŻUMIE A. CAMUSA.
1. Problematyka egzystencjalna w Dżumie.
2. Kształt artystyczny i kompozycja utworu.
3. Budowa utworu język , styl i środki artystyczne.
W domu
Charakterystyka wybranego bohatera, który zrobił na Tobie ogromne wrażenie.
Materiały do pracy na lekcjach do wykorzystania : Lektura , materiały poglądowe nauczyciela i uczniów xero wysłane w postaci zdjęcia na grupę FB
Lekcje będą z powieści DŻUMA A. CAMUSA do piątku 20.03.2020 do pierwszej lekcji, a 3 następne lekcje zrobimy powtórzenie materiału z epoki współczesność.
MAM NADZIEJĘ, ŻE CI UCZNIOWIE, KTÓRZY NIE KONTAKTOWALI SIĘ ZE MNĄ OD DNIA 12.03.2020 NA GRUPIE KLASY IV TECHNIKUM, PO ZAPOZNANIU SIĘ Z MATERIAŁAMI POGLĄDOWYMI ZAMIESZCZONYMI NA STRONIE SZKOŁY BĘDĄ MOGLI NADROBIĆ ZALEGŁOŚCI Z MATERIAŁEM.
WAŻNE : JEDNOCZEŚNIE PAMIĘTAJCIE O CODZIENNYM LOGOWANIU SIĘ NA NASZEJ GRUPIE, GDYŻ TYLKO TAK MOGĘ SPRAWDZIĆ WASZĄ OBECNOŚC W GODZINACH LEKCYJNYCH. NASZA SZKOŁA NIE POSIADA DZIENNIKA ELEKTRONICZNEGO I JAKOŚ INACZEJ MUSIMY SOBIE RADZIĆ.
POZDRAWIAM CAŁĄ KLASĘ IV TECHNIKUM I ŻYCZĘ ZDRÓWKA, ODPOWIEDZIALNOŚCI , ROZSĄDKU I ROZWAGI W TYM TRUDNYM DLA NAS CZASIE.
ŻYCZĘ OWOCNEJ PRACY : WYCHOWAWCZYNI JUSTYNA POPIOŁEK-CZARNOTA
24.03.2020-25.03.2020 Język Polski wtorek 8.45-9.35 i środa 8.45-9.35
Temat: Współczesność - teksty z epoki. Gabriel Garcia Márquez ,, Miłość w czasach zarazy".
Cel lekcji: Zapoznanie z różnymi tekstami współczesnej literatury
Zagadnienia:
1. Odczytać fragment powieści Gabriel Garcia Márqueza z podr. s.143-144
2. Zapoznać się z notką biograficzną pisarza pod. s. 143
3. Wyjaśnić pojęcie : konwencja
4. Po przeczytaniu fragmentu tekstu odpowiedz na polecenie 2 i 4 z podręcznika
* Dla chętnych zachęcam do obejrzenia filmu w reż. Mike Newell pt. Miłość w czasach zarazy z 2007 roku.