MARKETING
- PROJEKTOWANIE I ORGANIZACJA BADANIA
W TYM PUNKCIE USTALA SIĘ:
- CEL BADANIA- cel diagnostyczny i cel praktyczny
- PODMIOT BADANIA - ustalamy zbiorowość statystyczną oraz jednostkę statystyczną (co badamy? gdzie badamy? kiedy badamy?)
- PRZEDMIOT BADANIA - jakie cechy statystyczne powinny być poddane badaniu oraz jakie skale pomiarowe zastosować do ich pomiaru
- ZAKRES BADANIA - badanie pełne czy częściowe? · ŹRÓDŁA DANYCH - źródła pierwotne czy wtórne?
- CZAS TRWANIA BADANIA - badanie ciągłe, badanie okresowe (powtarzane) czy badanie doraźne (jednorazowe)
- OBSERWACJA STSTYSTYCZNA
POLEGA NA GROMADZENIU INFORMACJI (DANYCH). ZBIÓR DANYCH UZSKANYCH NAZYWAMY MATERIAŁEM STATYSTYCZNYM
- OPRACOWANIE MATERIAŁU STATYSTYCZNEGO
Ø KONTOROLA ZEBRANEGO MATERIAŁU - formalna (ilościowa) oraz merytoryczna (jakościowa)
Ø GRUPOWANIE (PORZĄDKOWANIE) UZYSKANYCH DANYCH - polega na wyodrębnieniu jednorodnych (ze względu na badane cechy) części zbiorowości.
Ø PREZENTACJA MATERIAŁU STATYSTYCZNEGO - szeregi czasowe - tablice statystyczne - wykresy
- ANALIZA STATYSTYCZNA
Ø OPIS STATYSTYCZNY Ø WNIOSKOWANIE STATYSTYCZNE (TYLKO W PRZYPADKU BADAŃ PRÓBKOWYCH) ANALIZA POZWALA NA WYCIĄGNIĘCIE KOŃCOWYCH WNIOSKÓW W KONTEKŚCIE ZAPLANOWANEGO CELU BADANIA.
Zadanie 1 Korzystając z Internetu wyznacz gęstość zaludnienia (liczba mieszkańców na 1 km2 ) państw sąsiadujących z Polską. Otrzymane współczynniki natężenia zilustruj na wykresie kołowym.
Dodatkowo proszę interpretować otrzymane wyniki (analiza).